درمان دیابت نوع ۲ با بره موم


 

بیماری دیابت نوع دو یکی از انواع بیماری های شایع است که در مراحل اولیه نشانه های ملایمی دارد و حتی ممکن است فرد از وجود قند خون بالا بی خبر باشد. ولی این نوع بیماری متاسفانه زمینه را برای بیماری های خطرناکی چون بیماری های قلبی فراهم می کند.
گاهی فرد دچار زخم یا خراشی در بدن می شود و متوجه خواهد شد که مدت زمان التیام خیلی طولانی تر نسبت به قبل شده است. در این مورد باید به میزان قند خون شک کند. البته این یکی از علائم شناسایی دیابت است و عوامل زیادی وجود دارد که حاکی از دیابت نوع دو است.
متاسفانه یک سری از عوامل زمینه را برای بروز دیابت نوع دو فراهم می کند. ولی در برخی موارد این خود بیماری است که باعث ایجاد سایر مشکلات و بیماری های دیگر می شود. به همین علت است که پیشگیری از دیابت اهمیت زیادی دارد. بروز دیابت می تواند خود شروع کننده بیماری های دیگر باشد. با این حال خود دیابت نوع دو به اندازه کافی خطرناک است. تغییر در سبک زندگی یکی از مهمترین اقدامات برای پیشگیری از دیابت خواهد بود.
استفاده از داروهای شیمیایی عوارض جانبی زیادی خواهند داشت؛ به طوری که اغلب بیماران مبتلا از مصرف آن ها ناراضی و به دنبال راه چاره ای برای درمان بیماری خود هستند. در واقع داروهای شیمیایی هیچ کدام درمانگر دیابت نیستند؛ تنها کمک می کنند تا فرد به زندگی عادی بازگردد. البته با توشه ای از عوارض جانبی و اعتیاد به داروهایی از جمله انسولین که ترک ان ها ممکن است باعث عوارض جبران ناپذیری شود.
گرچه درمان قطعی وجود ندارد ولی می توان از ماده موثر در طبیعت به نام بره موم در کنار سایر داروها استفاده کرد تا با تنظیم بهتر قند خون منجر به رهایی از داروهای شیمیایی و یا کاهش دوز مصرف شویم. بره موم یک هدیه خداوندی از دل طبیعت برای بیماران دیابت نوع 2 است که اگر به صورت اصولی مصرف شود، می تواند معجزه ای برای درمان این نوع دیابت باشد.

تاثیر مستقیم بره موم بر دیابت نوع ۲
لوزالمعده یا پانکراس عضوی است که باعث ترشح انسولین می شود. انسولین نقش تنظیم قند خون را بر عهده دارد. بره موم نه تنها با تقویت این عضو باعث تولید بهتر انسولین خواهد شد؛ بلکه از مشکلات و بیماری های مرتبط با این عضو مهم جلوگیری می کند؛ زیرا هر نوع مشکلی در این عضو احتمال اینکه افراد را دچار قند خون کند وجود دارد.
همچنین بیمارانی که تحت درمان با بره موم قرار می گیرند، کاهش سطح قند خونشان تغییر آنچنانی با کاهش سطح قند خون ناشی از مصرف داروهای شیمیایی ندارد و حتی به مراتب اثرات آن بیشتر است. گزارشات حاکی از آن است که برخی افراد حتی با استفاده از داروهای شیمیایی هنوز سطح قند خونشان بالاست که مصرف همزمان بره موم با این گونه داروهای شیمیایی باعث جوابگویی بهتر داروها شده و حتی می تواند سطح قند خون را نرمال کند.
استفاده بره موم در کنار گرده گل با تاثیر بر کاهش فشار خون و چربی خون و بهتر شدن گردش خون منجر به بهبودی این دسته از بیماران و حتی از عوارض این بیماری جلوگیری می کند. البته این به شرطی است که بره موم به صورت منظم در رژیم دارویی فرد مورد استفاده قرار گیرد.
ویژگی مهم بره موم که به آن تاکید می کنیم، همگامی آن با داروهای شیمیایی است. یعنی شما می توانید همزمان با داروهایی که مصرف می کنید، اقدام به مصرف کپسول بره موم یا قرص بره موم کنید. این یعنی نیاز به قطع زنجیره دارویی نیست. اما مصرف بره موم به مرور زمان پزشک شما را متقاعد می کند که دوز داروهایتان را کاهش دهد. با این حال به هیچ وجه خودسرانه دوز دارویی خود را کم نکنید.

تاثیر بره موم بر دیابت با عملکرد ضد التهابی
داروهای شیمیایی به مرور زمان فرد را با بیماری ها و مشکلات بدتری مواجه خواهند کرد. یکی از این دسته داروها می توان به داروهای ضد التهابی کورتیکو استروئیدها اشاره کرد. گرچه این داروها زود اثر می کنند و فرد را برای مدت زمانی از مشکلات بیماری نجات می دهند؛ ولی متاسفانه یکی از جمله عوارض بد این داروها افزایش ابتلا به دیابت نوع دو است که حتی ممکن است با مصرف کوتاه مدت این داروها اتفاق بیوفتد.
برای جلوگیری از خطرات این دسته از داروها و جلوگیری از ابتلا به دیابت نوع دو بهتر است به بره موم اعتماد کنیم. وقتی فردی دچار التهابات می شود غشاهای سلولی پاره شده و باعث تولید پروستاگلانیدین می شود که عامل درد است. بره موم به دلیل وجود فلانوئیدها باعث می شود آنزیم هایی که این غشا را پاره می کند، مهار شوند.
البته یک سری از ترکیبات دیگر به نام CAPE یا استر فنیل اتیل اسید کافئیک و فلانوئیدها باعث شده به بره موم خواص ضد التهابی فوق العاده قوی بدهد. تمامی این ترکیبات در کنار هم، پروپولیس را به عنوان یک ماده قوی و موثر برای درمان دیابت نوع 2 یا کنترل بهتر بیماری مطرح کرده است.

نقش آنتی اکسیدانی بره موم برای مقابله با دیابت نوع ۲
وجود آنتی اکسیدان ها در بدن برای از بین بردن رادیکال های آزاد و تخریب ملکول ها توسط آن ها ضروری است. در نبود آنتی اکسیدان رادیکال های آزاد به فعالیت خود ادامه داده و باعث ایجاد بیماری های چون دیابت نوع دو خواهند شد.
بره موم باعث تعادل رادیکال های آزاد شده و به حفظ سلول ها و ارگانیسم های زنده بدن کمک بسزایی می کند. حتی خاصیت آنتی اکسیدانی بره موم نسبت به ویتامین Eکه نوعی آنتی اکسیدان قوی محسوب می شود به مراتب بیشتر است.
بره موم سرشار از فلانوئیدها است که به آن خاصیت ضد التهابی فوق العاده قوی بخشیده است. این روند برای جلوگیری از بیماری دیابت نوع ۲ که در نتیجه فعالیت رادیکال های آزاد است ضروری است.

 بره موم یکی ماده فوق العاده خاص برای درمان بیماری ها است. اگرچه هنوز علم نوین نتوانسته به تمامی جوانب این ماده شگفت انگیز و این داروی تمام عیار دست پیدا کند؛ اما برخی تحقیقات توانسته اند نشان دهند که تا چه اندازه بره موم می تواند مفید باشد. یکی از خواص بره موم، اثرگذاری آن بر درمان دیابت است.
بره موم هم به صورت مستقیم و هم به صورت غیر مستقیم بر درمان دیابت اثر می گذارد. این یعنی بره موم هم می تواند علل و عوامل دیابت را مورد هدف قرار دهد و هم با رفع عوارض جانبی یا بیماری های زمینه ای، راه را برای کنترل دیابت یا درمان آن هموار سازد.

نقش بره موم در بیماران دیابتی مبتلا به بیماری قلبی عروقی
به برخی از بیماران دیابتی برای جلوگیری از بیماری های قلبی عروقی آسپرین تجویز می شود. همچنین آسپرین از بروز ناراحتی های چشم و شبکیه بیماران دیابتی جلوگیری می کند و تاثیر خوبی در کاهش خطر سکته قلبی و بیماری های عروقی دارد. این دارو تاثیر خوبی در جلوگیری از لخته شدن خون در عروق خون رسان به عضلات قلبی دارد.
با وجود تمامی این مزایا، اما این دارو فقط سود آور نیست وگرچه دارای یک سری فواید است ولی عوارض زیادی دارد. مصرف طولانی مدت این دارو سبب جراحت در بافت های داخلی معده می شود و حتی باعث خونریزی قسمت های دیگر بدن نیز می گردد.
باید از ماده ای استفاده شود که ضمن اینکه اثرات آسپرین را دارد، مطمئن باشیم عوارضی را به همراه ندارد. بهترین ماده که هم اثرات آسپرین را داشته باشد هم هیچ گونه عوارض خطرناکی ندارد، بره موم است.
بیوفلانوئیدهای موجود در بره موم عملکردشان شبیه آسپرین است و حتی این ماده را میتوانیم بهتر از آسپرین بدانیم؛ زیرا عوارض آن را ندارد. بره موم هم چون آسپرین با رقیق کردن خون و جلوگیری از لخته شدن خون، خطر بیماری های قلبی عروقی را کاهش داده و از سکته قلبی و مغزی در بیماران دیابت جلوگیری می کند.
استفاده طولانی مدت بره موم برخلاف آسپرین مشکلاتی را برای فرد به همراه نخواهد داشت. بلکه باعث می شود شرایط بهبودی فرد روز به روز بهتر شود.توجه داشته باشید که استفاده همزمان بره موم با داروهای آسپرین باید زیر نظر و کنترل شده مصرف گردد. هر چند این بره موم از تاثیرات بد آسپرین نیز می کاهد ولی توصیه می شود برای در امان ماندن از خطرات این نوع دارو بره موم استفاده شود

بره موم و مقابله با عفونت بیماران دیابت نوع دو
افراد مبتلا به دیابت نوع دو به دلیل افزایش قند خون و عملکرد نادرست سیستم ایمنی بدن در معرض بیشتری از عفونت ها قرار دارند. از انواع عفونت ها می توان عفونت مثانه، پوست، واژینال و کلیه اشاره کنیم.در مبتلایان به دیابت نوع دو پایین بودن سطح قند خون باعث آسیب به اعصاب هر کدام از اعضا می شود. به دلیل وجود این مشکل، اگر فرد دیابتی دچار زخم یا جراحتی شود متوجه نخواهد شد؛ چون حالتی مثل بی حسی خواهد داشت.مشکل بزرگتر آن است که دیابت با وجود مشکلات عروقی باعث کاهش جریان خون در محل آسیب دیده می شود. به همین علت ترمیم زخم به خوبی انجام نمی شود. این ترمیم طولانی، زمینه را برای ابتلا به عفونت فراهم می کند.
معمولا برای مقابله با عفونت ها در طب مدرن آنتی بیوتیک یا به اصطلاح چرک خشک کن تجویز می شود که معمولا بیمار درمان مناسبی از این داروها دریافت نمی کند. زیرا بدن به این گونه از داروها عادت کرده و راه مقابله با آن را می داند. از سوی دیگر عوامل باکتریایی مدام در حال جهش و تغییر هستند. بهترین محصولی که می توان برای انواع عفونت ها به کاربرد بره موم است.
بره موم محصولی از زنبور عسل که بدلیل دارا بودن خواص ضدمیکروبی خود باعث به کارگیری زنبوران عسل از این ماده عجیب در ضد عفونی کردن همه سطوح کندو است. بره موم دارویی با خواص آنتی بیوتیکی فوق العاده قوی که حتی بهتر از داروهای شیمیایی است؛ زیرا هیچ گونه عوارضی ندارد.
این ماده دارای فلانوئیدهای گلانژن لینوسمبرین به عنوان قوی ترین آنتی بیوتیک ضد باکتریایی شناخته شده است. البته هر چند آنتی بیوتیک های شیمیایی بر عفونت های ویروسی تاثیر ندارد؛ ولی بره موم هم بر باکتری هم بر ویروس اثر خواهد کرد. بره موم سرشار از فلانوئیدها است که از تجزیه غشای پروتئینی ویروس ها جلوگیری می کند و مانع ورود آنها و در نتیجه از بروز عفونت در ارگانیسم ها جلوگیری می کند.
جالب است بدانید که استفاده همزمان بره موم با سایر آنتی بیوتیک های شیمیایی باعث افزایش تاثیر این گونه داروها شده و حتی با جوابدهی خوب می توان دوز مصرفی آنتی بیوتیک های شیمیایی را کم و حتی حذف کرد.یکی از بدترین و آزار دهنده ترین زخم ها، زخم پای دیابتی است که متاسفانه در صورتی که عفونت مهار نشود منجر به قطع پای افراد می شود. پس حتی اگر به فکر مهار عفونت و بهبودی زخم پای خود هستید، حتما بره موم را امتحان کنید و مطمئن باشید بدون آن که خطری شما را تهدید کنند از پیشروی عفونت و قطع پای خود جلوگیری کرده اید

خواص بره موم برای دیابتی ها موضوعی نیست که بر کسی پوشیده باشد. به ویژه برای درمان دیابت نوع 2، بره موم اثرات بی نظیری از خود بروز می دهد. این یعنی می توان با استفاده از این ماده طبیعی، مانع از پیشرفت دیابت یا عوارض جانبی آن شد و حتی به سمت بهبود و درمان این بیماری پیش رفت.